Klinische Psycho-Neuro-Immunologie
in Best

Contact opnemen

Ik ben altijd geïnteresseerd geweest in het ontstaansmechanisme van klachten, zeker de chronische klachten waarvan gezegd wordt “hier moet u maar mee leren leven”. Na behoorlijk wat opleidingen gevolgd te hebben (fysiotherapie, manuele therapie, osteopathie en k-PNI) blijft dit nog altijd mijn drijfveer.

In de fysiotherapie en manuele therapie wordt vanuit een mechanisch denkmodel gewerkt. Klachten ontstaan bij gebrek aan beweeglijkheid, met andere woorden ‘wat vastzit moet losgemaakt worden’. Door praktijkervaring, verworven kennis en inzicht, en gedreven door nieuwsgierigheid, in het hoe en het waarom, begon ik mezelf de vraag te stellen ‘waarom’ iets niet goed beweeglijk is. Hier heb ik met de opleiding osteopathie en zeker met de opleiding klinische Psycho-Neuro-Immunologie duidelijke antwoorden in gevonden.

In de klinische Psycho-Neuro-Immunologie wordt er vanuit een wetenschappelijke basis gekeken naar de ontstaansmechanismen van (chronische) ziekten, met andere woorden leefstijlgeneeskunde. Door slimme veranderingen aan te brengen in leefstijl kan je gezondheid en kwaliteit van leven beïnvloeden. Bij veel klachten speelt leefstijl een belangrijke rol. Dit is het speelveld van de klinische Psycho-Neuro-Immunologie.

Door het maken van andere keuzes en het slim aanpassen van verschillende leefstijlfactoren kan je gezondheid optimaliseren en kunnen klachten verdwijnen.

Klinische Psycho-Neuro-Immunologie (KPNI)

De k-PNI is een oplossingsgerichte, integrale geneeskundige aanpak bij chronische klachten.

De k-PNI bestudeert hoe het lichaam als één geheel functioneert en samenwerkt en hoe het kan dat iemand klachten krijgt of ziek wordt.

De behandeling richt zich op de oorzaak van de klachten…. want daar ligt de oplossing!

De k-PNI verbindt verschillende wetenschappelijke disciplines, zoals psychologie, neurologie, immunologie, endocrinologie (hormoonwetenschappen), orthomoleculaire geneeskunde met de omstandigheden waarin een persoon functioneert. Door deze inzichten te combineren, vallen de puzzelstukjes rondom een klachtenbeeld in elkaar en begrijpen we beter wat er moet gebeuren om het lichaam weer gezond en flexibel te krijgen.

Als k-PNI-therapeut beschik ik over vaardigheden voor diagnose en behandeling om het lichaam weer te laten functioneren, zoals het bedoeld is waardoor klachten verminderen of verdwijnen.

Door het lichaam weer te geven wat het nodig heeft om goed te functioneren, kan het lichaam herstellen. Dit gebeurt bijvoorbeeld met veranderingen in het voedingspatroon, bewegingsadviezen, stressreductie, herstel van het bioritme (slaap) enz.

Welke klachten worden behandeld?

• Moeheidsklachten / gebrek aan energie / slaapproblemen
  • Darmproblemen / allergie / eczeem
  • Gewrichts- en spierklachten / pijnklachten
  • Stemmingswisselingen / depressie / concentratiestoornissen
  • Schildklierproblemen
  • Auto-inflammatoire ziektebeelden
  • Loop je al langere tijd met klachten die maar niet weggaan?
  • Ben je klaar met het nemen van medicijnen die vaak alleen maar symptomen bestrijden?
  • Ben je bereid om het heft in eigen hand te nemen, en met behulp van bewezen wetenschappelijke leefstijlveranderingen te werken aan de oorzaak van je klachten?
  • Wil je zelf weer de controle nemen over je eigen gezondheid?

Dan is het misschien tijd om een afspraak te maken om te beoordelen of ik samen met jou je klachten kan oplossen en we daar waar mogelijk de oorzaken en risicofactoren weg kunnen nemen, zodat ziekte geen kans krijgt om zich voort te zetten.

www.kpni.nl

www.pninederland.nl